V předchozím díle jsme nastínili možnosti použití chatbotů v rámci vnitrofiremních řešení. Chatboti mohou být jakousi vstupní branou, přes kterou se mohou vybraní uživatelé dostat k informacím z firemních informačních systémů(IS) . (využití chatbotů nabízí plejádu možností. O některých zajímavých řešení se můžete dočíst například zde. )
Komunikace s chatbotem nemusí být pouze v textové podobě, ale můžeme uživatelům mnohé věci ulehčit. Například v rámci bezpečného chatovacího systému Telegram máme možnost využít některé zjednodušující komunikační prvky.
- v rámci chatovací komunikace můžeme uživateli zobrazit tlačítka, která slouží jako prostředek pro vyjádření uživatelovi volby nebo odpovědi. Osoba tak nemusí nic ručně vypisovat, ale jednu z nabízených voleb pouze odklikne.
- do chatovacího okna můžeme v rámci komunikace vložit tlačítko s odkazem na webovou stránku, která souvisí s kontextem naší komunikace
- použitá tlačítka mohou mít návaznost na vnitřní funkčnosti například mobilního telefonu. Nakliknutím na tlačítko nám tak uživatel může odeslat své telefonní číslo nebo polohu dle GPS
- pokud vystačíme s jednoduchým systémem otázky a výběru z nabízených odpovědí, můžeme chatbota využít například pro anketu nebo jakousi formu vzdělávání a testů uživatelů