INTERNÍ AUDITY
Aplikace slouží k provádění a sledování auditů uvnitř firmy. Může být napojena na databáze „Neshody“ a „Zlepšování“, ve kterých se pracuje s výstupy auditů. Základním schématem aplikace je program auditů na celý rok. Tvůrce si vytvořený program nechá schválit nadřízeným.
Ukázku práce s databází naleznete zde.
Jednotlivé položky programu jsou tvořeny ‚Příkazem k auditu‘, kde jsou určeny např.:
- Oblast auditu
- Typ auditu
- Prověřované procesy
- Kritéria auditu
- Cíl auditu
- Vedoucí auditu atd.
Před proběhnutím auditu je vytvořen podrobný „plán auditu“, ve kterém jsou specifikovány procesy a účastníci auditu.
Mezi vybrané stěžejní vlastnosti patří:
- přehledné uspořádání jednotlivých auditů
- různé pohledy dle nastavených kritérií
- kontrolní seznam otázek, které slouží k celkovému vyhodnocení prověřovaného procesu
- zpráva z auditu se vytvoří automaticky podle záznamů, lze ji upravit
- zprávu, ale také plán auditu, lze přenést do MS Excelu
Po skončení auditu, pokud se všichni zúčastnění shodli na jeho hodnocení, mohou být výsledky – neshody a doporučení – exportovány do aplikací ‚Neshody‘ a ‚Zlepšování‘, kde s nimi lze dále pracovat.
Z hlediska možností parametrizace je aplikace uzpůsobena například k těmto nastavením:
- nastavení jednotlivých fází auditu dle potřeb konkrétní firmy
- provázání aplikace s produkty MS Office
- tisk dokumentů přes MS Office