Systém NET.Notes je postaven na intuitivním uživatelském rozhraní, které nevybočuje z běžných standardů webových aplikací. Celé uživatelské rozhraní je založeno na principu pracovní plochy (desktopu), v rámci které uživatelé otevírají záznamy ve vnitřního záložkách. Uživatel tak pracuje v jenom okně prohlížeče a není rozptylován překlikáváním mezi dílčími okny. Celá pracovní plocha jako taková má několik zajímavých vlastností:
- v průběhu práce naotvírané záložky jsou ukládány a po zavření a znovuotevření internetového prohlížeče je pracovní plocha zobrazena v původním rozložení. Uživateli zajišťuje kontinuitu práce.
- systém vnitřních záložek stále dokáže vytvořit odkaz na konkrétní záložku, kterouž je možno zaslat například emailem
- pracovní plocha uplatňuje prvky tzv. ‚responsivního designu‘, kdy se vizuálně uzpůsobuje rozlišení obrazovky počítače tak, aby byla stále dostatečně použitelná
A. Pravý horní pruh akcí NET.Notes
Rychlá tvorba nového dokumentu
B. Levý horní pruh akcí
-
odkaz na externí poštu (GMail)
-
odkaz na externí kalendář (GMail)
-
tvorba záložky na právě otevřenou stránku
-
obnovení pohledu právě otevřené stránky
-
zavření všech otevřených záložek – zůstane pouze „Úvodní“
C. Levé navigační menu
– obsahuje navigaci k modulům a zcela dole tlačítko pro sbalení – minimalizaci – celého menu
Rychlá tvorba nového dokumentu
V horní liště Net.Notes je několik tlačítek. Na pravé straně lišty najdeme tlačítko „Nový záznam“, které slouží k rychlému vytvoření nového záznamu. Po kliknutí na tlačítko se objeví možnosti, které lze zvolit. Zvolte jednu z možností a vytvoříte novou firmu, nový email apod.
Historie prohlížení
Historie prohlížení je jednou z klíčových částí systému NET.Notes. Tato funkce automaticky zaznamenává práci uživatele a přidává položky do historie prohlížených stránek. Kdykoli se tedy můžete vrátit k dříve otevřeným dokumentům či seznamům dokumentů, případně otevřít celou historii prohlížení.
Můžeme si nastínit jeden z příkladů: po příchodu do práce zkusíte zavolat jednomu ze zákazníků, abyste s ním vyřešil určitý problém. V Adresáři si najdete firmu, případně kontaktní osobu a její telefonní číslo. Dotyčný ale není v kanceláři. Rozhodnete se tedy zavolat odpoledne. Odpoledne jednoduše otevřete jedním klikem historii prohlížení a zde uvidíte ráno nalezený kontakt. Ten samý scénář lze použít na jakýkoli záznam v projektech, aktivitách či jiných dokumentech NET.Notes modulů.
Moje záložky
Tlačítko „moje záložky“ zobrazuje oblíbené položky, které se do tohoto seznamu vkládají tlačítkem na levé straně horní lišty . Může to být např. často používaná aktivita či pohled, GTD board apod. Číslo zobrazuje počet záznamů…
Moje nastavení a odhlášení
Tlačítko zcela vpravo se jménem uživatele slouží k přístupu k záznamu o vlastní osobě, možnosti nápovědy a odhlášení z databáze…