Salesforce jsem měl vždy spojen s CRM systémem, kterému se musí firma přizpůsobit a používat víceméně v tom rozsahu v jakém byl navržen. K tomu ještě přistupovala představa formulářů amerického typu, které jsou pro našince mnohdy hůř uchopitelné. Máloco je více vzdálené od skutečnosti.
Ve stávajících modulech můžete evidovat zákazníky, jsou tam aplikace pro obchodní příležitosti, zakázky, aktivity. Aplikace jsou smysluplně propojené, z jedné aktivity vzniká aktivita navazující, informace padají do úkolů a kalendářů, na čísla jsou krásné reporty i grafy. Co člověk netušil je to, že u všech formulářů si sami můžete říci, jaká pole tam chcete mít, kde budou umístěná, jaké akce se mají provádět pod tlačítky apod. .
Kromě CRM modulů je v Salesforce řada souvisejících aplikací, jako například Marketing. Zde můžete vést marketingové kampaně, posílat hromadné emaily, hledat adresy z různých dostupných zdrojů a importovat do Salesforce. Obdobně je zde i aplikace pro Servis, která obsahuje moduly pro reklamace, technickou podporu, znalostní bázi, nápady. Opět je to vše propojeno na zákazníky či zakázky.
Salesforce propojuje nejznámější sociální sítě a tak vidíme co vybraný klient publikoval naposledy na Facebooku, co daná kontaktní osoba napsala včera na Twitter a můžete takto získat dodatečné informace, které možná pomohou při úspěšné obchodu. Salesforce má i svou sociální síť nazvanou Chatter, která důmyslně nabízí různorodé informace ze Salesforce ve formě informačního proudu. Takto vidíme, že daná zakázka se posunula do nového stavu, schůzka s klientem přinesla nové informace, váš kolega se ptá na zkušenosti z implementace nového produktu. Toto vše je vám servírováno na základě toho, do jakých skupin patříte, na jaké zakázce pracujete.
Není to tak dávno, kdy představa umístění dat o klientech někam na servery třetích stran byla zcela nepředstavitelná. Situace se ale velmi rychle mění s tím, jak jsou systémy zabezpečeny a jak rychle se rozšiřuje připojení k internetu. Cloud má několik základních výhod:
- neřešíte servery, neřešíte upgrady systému nebo klientských stanic – zapnete jen prohlížeč a všechno funguje
- nestaráte se o zálohy
- za software platíte tak, jak potřebujete a jak se vám mění počet zaměstnanců
- u Salesforce netrávíte dlouhou dobu implementací a nasazováním aplikace. Řada věcí je již vymyšlená a stačí je jen přizpůsobit.
Salesforce umožňuje provádět rozsáhlé úpravy systému. Můžete upravovat stávající aplikace nebo vytvářet aplikace vlastní. Pokud nepůjde o komplexní aplikace, „naklikáte“ je velmi rychle. Ovšem i složité aplikace lze vytvořit pomoci programovacích nástrojů jako je Apex, Visualforce, API rozhraní. Celé to připomíná to, co lze vytvářet například v Lotus Notes.
Kromě aplikací Salesforce či vlastních aplikací, je k dispozici i obchod s aplikacemi již vytvořenými někým jiným. Tyto aplikace lze zakoupit nebo řada z nich je i zdarma a vždy doporučujeme, předtím než začnete vyvíjet své vlastní aplikace, podívat se do tohoto obchodu. Příkladem takové české aplikace je třeba napojení na ARES, která vám dotáhne údaje firmy na základě názvu nebo IČ.
Salesforce podporuje neziskový sektor a tak nabízí pro tyto organizace své licence zdarma. Jedná se konkrétně o 10 licencí zdarma pro organizaci. Tato iniciativa ovšem přinesla i mnoho aplikací pro neziskovky, které lze pořídit na AppExchange. Celé to dává smysl, protože práce neziskových organizaci se v podstatě až tak neliší od komerčního sektoru. I ty mají své klienty, dárce, příležitosti i opakující se události, což vše lze poměrně efektivně řídit v Salesforce.