Pořizování informací je základní součástí a smyslem informačních systémů. Tuto opakující se činnost se snažíme uživatelům co možná nejvíce zjednodušit a zpřístupnit. Nový záznam různého typu má uživatel možnost vytvořit hned z několika míst dle kontextu své aktuální práce. Sjednocujícím prvkem je pak menu ‚+ Nový záznam‘, které je umístěno do vrchního rámu celého desktopu. Uživatel má tak možnost rychle založit nový záznam bez ohledu na to, s jakým modulem aktuálně pracuje. Zákaznicky je pak toto menu rozšiřováno dle použitých modulů a systému práce uživatelů.
Příkladem nového záznamu může být formulář osoby. Uživatelské rozhraní má unifikovaný charakter kdy u formulářů je rozděleno na tlačítkovou lištu a tělo formuláře rozděleného do záložek. Uživatel tak pracuje s jednotným zobrazením, ať již pracuje v adresáři nebo třeba v projektech.
Tlačítková lišta se mění dle stavu otevření dokumentu (editace / needitace), ale také dle typu přihlášeného uživatele nebo statusu dokumentu apod. Uživatel tak má dispozici jen v dané chvíli platné akce.
Samotný formulář je rozdělen na logické celky systémem záložek. Uživatel na úvodní obrazovce vidí základní informace běžně potřebné, vše ostatní je pak k dipozici po jednoduchém nakliknutí na záložku. Formuláře napříč celým systémem obsahují některé společné, obecné záložky, mezi které patří ‚Komentáře‘, ‚Historie‘ nebo ‚Přístupová práva‘.