Salesforce jsem měl vždy spojen s CRM systémem, kterému se musí firma přizpůsobit a používat víceméně v tom rozsahu v jakém byl navržen. K tomu ještě přistupovala představa formulářů amerického typu, které jsou pro našince mnohdy hůř uchopitelné. Máloco je více vzdálené od skutečnosti.
Ano … je to CRM
Ve stávajících modulech můžete evidovat zákazníky, jsou tam aplikace pro obchodní příležitosti, zakázky, aktivity. Aplikace jsou smysluplně propojené, z jedné aktivity vzniká aktivita navazující, informace padají do úkolů a kalendářů, na čísla jsou krásné reporty i grafy. Co člověk netušil je to, že u všech formulářů si sami můžete říci, jaká pole tam chcete mít, kde budou umístěná, jaké akce se mají provádět pod tlačítky apod. .
Salesforce umožňuje provádět rozsáhlé úpravy systému. Můžete upravovat stávající aplikace nebo vytvářet aplikace vlastní. Pokud nepůjde o komplexní aplikace, „naklikáte“ je velmi rychle. Ovšem i složité aplikace lze vytvořit při implementaci pomoci programovacích nástrojů jako je Apex, Visualforce, API rozhraní. Celé to připomíná to, co lze vytvářet například v Lotus Notes.
Kromě aplikací Salesforce či vlastních aplikací, je k dispozici i obchod s aplikacemi již vytvořenými někým jiným. Tyto aplikace lze zakoupit nebo řada z nich je i zdarma a vždy doporučujeme, předtím než začnete vyvíjet své vlastní aplikace, podívat se do tohoto obchodu. Příkladem takové české aplikace je třeba napojení na ARES, která vám dotáhne údaje firmy na základě názvu nebo IČ.